Nagy változások a Forma-1-ben
Az idei évvel kezdetét vette a F1 eddigi leizgalmasabb időszaka. Húsz év után hatalmas változások mentek végben a királykaetgóriában, amelyeknek hála, már az első versenyhétvége is nagyon izgalmasra kerekedett.
Turbómotor
A legnagyobb változások a motorokon mentek végbe. Az eddigi nyolchengeres motorokat egy újfejlesztésű, hathengeres turbófeltöltésű motorok váltották. A modern turbómotorok percenkénti fordutalszámát lekorlátozák 15000 fordulat/perc értékre. A pilóták egy teljesen megváltozott energia-visszanyerő rendszert használhatnak.
Nagy visszhangja lett az új motorok hangjának is. Ez a térfogat csökkenés számlájára írható, mivel az eddig használatos motorok 2,4 literes voltak, az idei évtől használatosak pedig 1,6 literesek lettek.
Kipufogórendszer
Az eddig használatban lévő kipufogórendszert is teljes mértékben átdolgozták, most már egy középső kivezetés található az autókon, amelyeknek aerodinamikai okai is vannak.
Ökológiai forradalom
Már a nagy autógyártók is környezettudason tervezik meg autóikat, ezért az F1-nek is lépést kell tartania. Ennek köszönhetően az idei üzemanyagfogysztás 30 százalékkal csökkent az eddigi értékekhez képest. Szigotúbban ellenőrzik a teljes fogyasztást is, a piloták már csak 100 kg üzemanyaggal gazdálkodhatnak versenyként, az eddig megszokott 150-160 kg ellentétben. Ugyancsak környezetkímélő szempontok miatt teljesen megváltozott a KERS is.
Aerodinamikai szárny
Az első vezetőszárny 150 mm-rel keskenyebb lett, valamint az orrkúp kialakítása is teljesen eltér ez eddig megszokottaktól. Ezekenek biztonsági okai vannak.
Sebességváltó
Forradalmian újak a sebességváltók is. A pilóták már nyolcsebességes váltókat használnak, ezeknek az alkatrészeknek hat versenyt kell teljesíteniük, az eddigi öttel szemben.
Egyéb változások az F1-ben
Az F1-ben rengeteg változás ment végben, és nemcsak az autók technikai részeleteiben, hanem a szabályokban is. Ilyen például az állandó rajtszám, amelyeket a versenyzők maguknak választanak ki. Kivétel ez alál a mindenkori bajnok, aki az 1-es rajtszámot használja. Továbbá egyéb változások léptek életbe a pontrendszerben is.
A szabályváltoztatásokból fakadó előnyök és hátrányok, csak az évad folyamán derülnek ki, azonban az biztos, hogy nagyon izgalmas korszak elé nézünk.