VisszaA legfontosabb hírek a Toyota Gazoo Racingről 2025 februárjában
A Toyota Gazoo Racing (TGR) 2025 februárját intenzív felkészüléssel kezdte az FIA World Endurance Championship (WEC) szezonjának nyitására, amikor február 20-án bejelentették kampányuk indulását a Qatar 1812km futamon, a 2025-ös szezon első versenyén, február 28-án. A csapat bemutatta két GR010 HYBRID autóját, amelyeket pilóták, mint Nyck de Vries és Kamui Kobayashi vezetnek, „még jobb autókat hozni a motorsportból” küldetésük részeként, és örömet szerezni a rajongóknak világszerte. A katari verseny február 26-án két 90 perces edzéssel kezdődött, köztük egy éjszakai edzéssel, kvalifikációval február 27-én, míg a 10 órás verseny február 28-án ért véget, ahol a #8 GR010 HYBRID az 5., a #7 pedig a 6. helyen végzett a Hypercar kategóriában.
A csapat legfontosabb eredményei és formája
A Prologue tesztek során a Lusail International Circuiten február 22-én a TGR intenzív és hatékony kétnapos tesztelést végzett, amely során a két GR010 HYBRID autójuk teljesítményének és konzisztenciájának javítására koncentráltak a versenyzőkre fókuszáló megközelítéssel a beállítások és stratégiai módosítások terén. Az első tesztnapon a #8 autó a 10. helyen végzett +1.641 másodperccel a vezető mögött, a #7 pedig a 15. helyen +1.991 másodperccel, míg a második napon a #7 autó a 8. helyen végzett +1.132 másodperccel, a #8 pedig a 11. helyen +1.722 másodperccel. A csapat stabil teljesítményt nyújtott, de elmaradt az élcsapatoktól, mint a Cadillac és a Ferrari, ami motiválja a szurkolókat a szezon további fejlesztéseire.
Átigazolások, sérülések és spekulációk
A Toyota Gazoo Racing megtartotta állandó pilótafelállását a 2025-ös szezonra, beleértve Nyck de Vries-t, Kamui Kobayashit és Sébastien Buemit, jelentős átigazolások nélkül, de az X-en található bejegyzések arra utalnak, hogy a csapat technikai csapatának erősítését fontolgathatja jövőbeli szezonokra, különösen a 2026-os új szabályok miatt. Sérülések nem kerültek bejelentésre, de a rajongók aggodalmaskodnak a GR010 HYBRID lehetséges technikai problémái miatt, amelyekről az X-en spekulálnak, ami vitákat indít a járművek megbízhatóságáról. Spekulációk terjednek egy esetleges partnerségről a Haas F1 Team-mel a jövőben, ami erősítheti a Toyota Gazoo Racing jelenlétét a Formula–1-ben, bár ez egyelőre bizonytalan.
Szurkolói reakciók és elvárások
A szurkolók lelkesednek a katari eredményekért és a GR010 HYBRID potenciáljáért, de frusztráltak a tesztek alacsonyabb helyezései és a lehetséges technikai problémák miatt, ami vitákat váltott ki az X-en a csapat jövőjéről. Az X-en található bejegyzések vegyes reakciókat mutatnak – néhányan dicsérik a TGR-t a konzisztenciáért és a hibrid technológiákba vetett bátorságért, mások kritizálják a lassú haladást a Porsche és Ferrari riválisokkal szemben. A drukkerek abban bíznak, hogy a Toyota Gazoo Racing márciusban javít pozícióján, ha a csapat megoldja a technikai hiányosságokat, és optimalizálja stratégiáját.
Mi vár a Toyota Gazoo Racingre márciusban
Márciusban a Toyota Gazoo Racing a WEC szezonjának folytatását hozza a 1000 Miles of Sebring futamon március 14–15-én az USA-ban, ahol a szurkolók jobb eredményeket várnak a katari tesztek és a GR010 HYBRID javítása után. A csapat a járművek teljesítményének és megbízhatóságának optimalizálására fókuszál az első verseny után, miközben a technológiai innovációkról és a Formula–1-be való esetleges belépésről szóló spekulációk továbbra is élénkítik az érdeklődést. A rajongók abban bíznak, hogy a Toyota Gazoo Racing helyreállítja korábbi dominanciáját, és megszerez egy Hypercar kategóriás címet, ha a csapat betartja technológiai fejlesztési ígéreteit.