VisszaA legfontosabb hírek a Mercedes-AMG Petronasról a Formula–1-ben 2025 februárjába
A Mercedes-AMG Petronas nagy várakozásokkal kezdte 2025 februárját, miután bemutatta új bolidját, a W16-ot egy digitális indításon február 24-én, amit Toto Wolff csapatfőnök „izgalmas új korszaknak” nevezett Lewis Hamilton Ferrarihoz való távozása után. A rajongók először látták a W16 ezüst-fekete dizájnját csillagmotívumokkal, visszahozva a Mercedes hagyományos színeit az F1 75 Live eseményen február 18-án Londonban. George Russell, most a csapat főversenyzője, és az újonc Andrea Kimi Antonelli sikeres teszteket teljesítettek Bahreinben február 26–28. között, ahol Antonelli vezette a délelőtti első napot 1:31.428-as idővel, Russell pedig a zárónapon a leggyorsabb lett 1:29.999-es idővel, ami ígéretes szezonkezdést mutatott 2025-ben.
A csapat legfontosabb eredményei és formája
A Mercedes-AMG Petronas erős teljesítményt nyújtott a bahreini tesztek alatt, ahol az első napon 148 kört, összesen három nap alatt több mint 600 kört tettek meg, ami a W16 megbízhatóságát jelzi. Russell zárónapi leggyorsabb ideje, 1:29.999, és Antonelli gyors ideje, 1:31.428, az első sessionben mutatták, hogy a csapat következetes versenytárs lehet, de az X-en található bejegyzések vegyes reakciókat mutatnak a rajongóktól – néhányan optimisták, mások kételkednek benne, hogy a Mercedes újra dominálhat, mint 2014–2021 között. A csapat elismerte a W16 aerodinamikájának és stratégiájának fejlesztési szükségességét a tesztek után, de Wolff bízik benne, hogy a csapat dobogós helyeken végezhet 2025-ben, ha elkerülik a korábbi évek „túszalagjait”.
Átigazolások, sérülések és spekulációk
Lewis Hamilton távozása a Ferrarihoz a 2024-es szezon után a Mercedes-AMG Petronas legnagyobb változása, míg a 18 éves Andrea Kimi Antonelli érkezése George Russell csapattársaként nagy reményeket kelt a csapatban. Sérülések nem kerültek bejelentésre, de az X-en található bejegyzések nyomást jeleznek Antonellira legutóbbi balesetei miatt más sorozatokban, ami vitákat váltott ki a Formula–1-es felkészültségéről. Spekulációk szólnak Valtteri Bottas lehetséges visszatéréséről tartalékversenyzőként, míg a csapat a 2026-os új szabályokhoz technikai csapatának erősítését fontolgatja. A rajongók izgatottak az új korszak miatt, de idegesek Antonelli esetleges hibái miatt.
Szurkolói reakciók és elvárások
A szurkolók lelkesednek az új W16 és Antonelli potenciálja miatt, de frusztráltak az INEOS szponzori hiánya miatt, ami üres helyet hagyott a liveryn, valamint a Grand Prix magas jegyárai miatt, ami tiltakozásokat váltott ki az X-en. Az X-en található bejegyzések vegyes reakciókat mutatnak – néhányan dicsérik Russell vezetését és Wolff vízióját, mások kritizálják a W16 elégtelen fejlesztéseit az elmúlt három címnélküli év után. A drukkerek abban bíznak, hogy a Mercedes-AMG Petronas márciusban versenyezhet a McLarennel és a Red Bullal, ha a csapat optimalizálja az autót, és Antonelli kezeli a nyomást.
Mi vár a Mercedes-AMG Petronasra márciusban
Márciusban a Mercedes-AMG Petronas a Formula–1 szezonkezdetét hozza az ausztrál Nagydíjon március 14–16. között az Albert Parkban, ahol a rajongók Antonelli debütálását és Russell teljesítményét várják Verstappen ellen a Red Bulltól és Leclerc ellen a Ferraritól. A csapat a W16 aerodinamikájának és konzisztenciájának javítására fókuszál a tesztek után, miközben Antonelli jövőjével és a 2026-os technikai stratégiákkal kapcsolatos spekulációk továbbra is élénkítik az érdeklődést. A szurkolók abban bíznak, hogy a Mercedes-AMG Petronas helyreállítja 2014–2021-es dominanciáját, ha Wolff és a csapat betartja ígéreteit a csúcson való visszatérésről.