VisszaA legfontosabb hírek a Mercedes-AMG Petronasról 2025 márciusában
A Mercedes-AMG Petronas erősen kezdte a 2025-ös szezont, hiszen a Kínai Nagydíjon, március 24-én Toto Wolff csapatfőnök szerint „egyértelműen a második leggyorsabb csapat” voltak. George Russell a második helyet szerezte meg a kvalifikáción és harmadikként végzett a futamon, míg az újonc Kimi Antonelli az Ausztrál Nagydíjon, március 16-án negyedik helyével meglepett mindenkit. A szurkolók izgatottak az új W16-os autó miatt, amely Wolff szerint kevésbé hajlamos a teljesítményingadozásokra, mint a tavalyi modell.
Új partnerség és visszatérő versenyzők
A csapat március 20-án bejelentette hosszú távú partnerségét az adidasszal, amely kiterjed a GT Sportra és az esportokra is, amit a szurkolók a Mercedes márka erősítéseként üdvözölnek. Doriane Pin visszatért a pályára a Kínai Nagydíjon az F1 Academy keretében, ahol a Mercedes a 2025-ös szezon kezdetét ünnepelte, és reméli, hogy Pin a bajnoki címért harcolhat. A tifosi kíváncsi, hogy az új együttműködések és a fiatal versenyzők hogyan befolyásolják a csapat teljesítményét a szezon során.
Versenyzői teljesítmények és a csapat jövője
Kimi Antonelli lenyűgözött debütálásán Ausztráliában, ahol negyedik lett, és bár eredetileg büntetést kapott a boxból való veszélyes kiengedésért, a Mercedes sikeresen fellebbezett a döntés ellen. George Russell alig maradt le a pole pozícióról Kínában, mindössze 0,082 másodperccel, és pályán nyújtott teljesítménye reményt ad a szurkolóknak további dobogós helyekre. Wolff úgy véli, hogy Antonelli gyermekkora óta ismert potenciálja kulcsfontosságú lehet a csapat sikeréhez Lewis Hamilton Ferrarihoz való távozása után.
Technikai kihívások és a bajnokság állása
A Mercedes logisztikai problémákkal szembesült a Kínai Nagydíj előtt, amikor a csapat személyzete megszegte a kijárási tilalmat a rakomány késése miatt, de az FIA végül kivételt tett, így a csapatnak nem kellett felhasználni az egyik engedélyezett szabályszegést. A bajnokságban a Mercedes a második helyen áll a McLaren mögött, amely Ausztráliában és Kínában is dominált, és a szurkolók kíváncsiak, vajon a csapat képes lesz-e csökkenteni a hátrányt az éllovashoz képest. Wolff optimista marad, és hisz abban, hogy a W16 konzisztens teljesítménye további sikereket hozhat.
Mi vár a Mercedesre a Japán Nagydíjon
A Japán Nagydíj közeledtével, amely április 4–6-án lesz, a szurkolók azt várják, hogy a Mercedes kihívást jelenthet a McLarennek, amely Lando Norris ausztráliai győzelmével vezeti a bajnokságot. A csapat 12 versenyzőre bővítette junior programját, ami mutatja elkötelezettségüket az új tehetségek kinevelése iránt, és a szurkolók remélik, hogy Antonelli és Russell folytatja az erős teljesítményt. Hamilton távozása ellenére a szurkolók úgy vélik, hogy a Mercedes a W16-tal és a fiatal versenyzőkkel fényes jövő előtt áll.